Se incarca...

Lansarea proiectului „Sprijin pentru instituirea sistemului unic de urgență 112 în Republica Moldova”

28 mai 2018

Lansarea proiectului „Sprijin pentru instituirea sistemului unic de urgență 112 în Republica Moldova”

Serviciul 112 în Republica Moldova are drept scop să asigure preluarea, procesarea şi transmiterea datelor asociate apelurilor de urgență către serviciile specializate de urgenţă, pentru a garanta un nivel sporit de siguranţă şi protecţie a persoanei şi a bunurilor, prin utilizarea eficientă a capacităţilor infrastructurii de comunicaţii electronice moderne.

În acest fel, Guvernul Republicii Moldova transpune în realitatea din Republica Moldova angajamente asumate prin semnarea, în 2014, a Acordului de Asociere la Uniunea Europeană care prevede îndeplinirea Directivei 2002/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 martie 2002 privind serviciul universal și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile de comunicații electronice. Această directivă include și obligațiunea de a oferi date privind locația apelurilor de urgență ceea ce permite identificarea la timp a victimelor sau a situațiilor de criză.

În data de 28 mai 2018 a avut loc lansarea proiectului Sprijin pentru instituirea sistemului unic de urgență 112 în Republica Moldova, implementat cu sprijinul Ministerului de Externe din Suedia în parteneriat cu Agenția de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare și Serviciul de Telecomunicații Speciale din România. La eveniment au participat conducerea Serviciului 112 din Republica Moldova, reprezentanții RoAid și STS, precum și ai Ambasadelor Suediei și României. 

Proiectul urmează să se concentreze pe două componente:
  • programe de instruire pentru reprezentanții 112 (operatori, personal tehnic și management)
  • implementarea unor acțiuni menite să contribuie la prevenirea apelurilor false către Serviciul 112 din Republica Moldova

Activitățile demarate la 28 mai prevăd organizarea, în perioada 28 mai - 02 iunie, a unor cursuri de pregătire efectuate de reprezentanții STS, concentrate pe diferite module de pregătire, în funcție de beneficiari. Acestea vor fi urmate în toamna anului curent de o serie de cursuri de follow-up, precum și un curs pentru dezvoltarea abilităților de interacțiune (soft skills) ale operatorilor 112.



 





×

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Detalii